Vihkimisen varaaminen

Kesän vihkiaikoja aletaan antaa edellisen vuoden vapun jälkeen. Eli kesän 2025 aikoja aletaan antaa toukokuun alussa 2024, kesän 2026 aikoja toukokuun alussa 2025 jne. Vihkiaikoja voivat varata niin nurmijärveläiset kuin ulkopaikkakuntalaisetkin.

Nurmijärven kirkossa vihkiajat ovat lauantaisin klo 13.00, 14.30 ja 16.00.

Vihkivarauksen voit tehdä seurakuntatoimistosta. Lisätietoa vihkimisestä Nurmijärvellä saat perhejuhlien häät-kohdasta.

Avioliiton esteiden tutkinta

Avioliiton esteiden tutkintaa pyydetään Vantaan aluekeskusrekisteristä viimeistään 7 päivää ennen ja aikaisintaan neljä kuukautta ennen vihkimistä.

Kuulutukset

Esteiden tutkintapyynnön yhteydessä kihlapari saa valita sunnuntain ennen vihkimistä, jona heidän nimensä luetaan messussa kaikissa kolmessa kirkossa. Seurakunta rukoilee heidän ja solmittavan avioliiton puolesta.

Kihlaparin nimet julkaistaan kuulutuksia seuraavan viikon keskiviikon paikallislehdessä ja seurakunnan nettisivulla. Tämä ei ole välttämätöntä - pari voi itse päättää, haluaako nimensä lehteen ja seurakunnan nettisivulle.

Ennen vihkimistä avioliiton esteet on tutkittava. Sillä varmistetaan, että avioliitto on lain mukaan sallittu, ja pari voi mennä naimisiin. Esteiden tutkinnan voi hoitaa ev.lut.kirkon asiointipalvelussa.

Avioliiton esteiden tutkinta ja esteettömyystodistus