Virpomisoksien siunaaminen, palmukulkue ja messu

Nurmijärven kirkko

Tule tekemään matkaa kohti pääsiäisjuhlaa! Virpomisvitsojen siunaaminen ja kulkue kirkkoon palmusunnuntain messua viettämään alkavat seurakuntakeskuksen parkkipaikalla klo 9.45. Messu alkaa kirkossa normaaliin tapaan klo 10.00.

Palmusunnuntaina muistetaan Jeesuksen ratsastamista Jerusalemin pääsiäisjuhlille, kun kaupunkiin saapuva pyhiinvaeltajien joukko tervehti häntä kuninkaanaan levittäen hänen tielleen vaatteita ja palmunoksia. Tapahtuman muistoksi vietettävistä palmukulkueista on Suomessa eriytynyt tapa toivottaa siunausta tulevalle vuodelle ja satokaudelle jakamalla palmunoksien asemasta pajunoksia, joissa kevät on jo nähtävissä. Pajunkissoja kutsutaankin joskus "Pohjolan palmuiksi".

Palmusunnuntain vietto alkaa Nurmijärven kirkon parkkipaikalla oksien siunaamisella klo 9.45. Voit tuoda myös omat virpomisvitsasi siunattaviksi. Tästä jatketaan ristisaattona kirkkoon, jossa messu alkaa klo 10.00.

Messun liturgina ja saarnaajana toimii Markus Asunta, Riitta-Leena Sihvola avustaa ja musiikista vastaa Jonna Vartiainen. Tervetuloa!

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä