III kappalaisen virkaan hakee kymmenen pappia

Nurmijärven seurakunnassa auki olevaan III kappalaisen virkaan on hakenut kymmenen pappia: Riitta-Leena Sihvola, Katri Ylönen, Markku O. Päiviö, Sari Kuirinlahti, Ville Vauhkonen, Raili Rantanen, Tuula Olli, Paula Kallio ja Johannes Haapalainen sekä yksi, joka ei halua nimeään julkisuuteen. Hakuaika päättyi 25. kesäkuuta.

Virkavaalin suorittaa kirkkovaltuusto syksyllä. Sitä ennen Espoon tuomiokapituli tarkistaa hakijoiden kelpoisuuden ja antaa heistä lausunnon sekä seurakunnan oma valintatyöryhmä haastattelee hakijoita tai osaa heistä.
III kappalaisen virka tulee avoimeksi rovasti Hannu Salorannan jäädessä eläkkeelle.
Samaan aikaan avoinna olleeseen hallintopäällikön virkaan tuli 34 hakemusta. Hallintopäällikön valitsee kirkkoneuvosto elokuussa. Hallintopäällikön virka vapautui Sami Ojalan siirryttyä toisen työnantajan palvelukseen.

2015-06-26 11:03:09.0