Erityisnuorisotyö

Erityisnuorisotyötä tehdään pääasiassa koulujen kautta ennaltaehkäisevänä toimintana, erilaisina pienryhmätoimintoina sekä keskusteluapuna. Esimerkkejä näistä toiminnoista ovat mm. Sporttiryhmä, lasten ja nuorten sururyhmät ja muut pienryhmät. Merkittävä erityisnuorisotyön toimintamuoto on palveluoperaatio Saapas.

Erityisnuorisotyöntekijään voi aina ottaa yhteyttä jos elämä tavalla tai toisella tökkii - tai ihan muuten vaan!

Saapas

Mikä on Saapas?

1. Saapas on kirkon etsivää nuorisotyötä
  2. Saapasryhmä päivystää kunnan alueella kevät-, kesä- ja syksyviikonloppuina ja aattopäivinä kohtaamassa ja auttamassa nuoria
  3. NettiSaapas on nuorten tukena verkossa
  4. FestariSaapas auttaa festivaaleilla
  5. Saappaan toiminta perustuu vapaaehtoisten työntekijöiden panokseen
  6. Nurmijärven seurakunnassa Saapas on toiminut vuodesta 2000 lähtien.

Tule mukaan! Lisätietoja palveluoperaatio Saappaasta löydät osoitteesta www.lastenjanuortenkeskus.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nurmijärven Seurakunnassa Saapas operaatioista vastaa erityisnuorisotyönohjaaja.

Kuvassa nuoria paistamassa nuotiolla makkaraa

Saapaskahvila Nurkka

Saappaan oma kahvila toimii seurakunnan nuorisotila Nurkalla, Rajamäellä, parittomien viikkojen perjantaisin klo 19-23.

Tule juttelemaan, iltapalalle tai vaan olemaan. Paikalla Saappaan vapaaehtoisia juuri sua varten!

Tarkemmat kahvilan aukiolopäivät nuorisotyön viikkotoiminta sivulta tämän linkin takaa.

Sporttiryhmä

Sporttiryhmässä nautitaan yhdessä liikkumisessa ilman kilpailun tai suorituksen paineita. Sporttiryhmä on suunnattu sellaisille nuorille joille tuntuu haastavalta osallistua urheiluseurojen järjestämään toimintaan. Pelaamme vaihtuvia joukkuelajeja, joiden avulla harjoittelemme urheilun lisäksi myös sosiaalisia taitoja.

Sporttikerhon järjestää Nurmijärven seurakunnan erityisnuorisotyö.

Erityisnuorisotyö

Erityisnuorisotyötä tehdään pääasiassa ennaltaehkäisevänä toimintana:

1. erilaisina pienryhmätoimintoina eli kaverikerhot, sururyhmät ja Sporttiryhmä erityistä tukea tarvitseville nuorille
  2. yläkoulujen ryhmäytyksiin osallistumalla
  3. nuoriso- ja rippikoulutyössä
  4. yksilötapaamisina
  5. palveluoperaatio Saapas

Erityisnuorisotyöntekijään voi aina ottaa yhteyttä, jos elämä tavalla tai toisella tökkii - tai ihan muuten vaan!

vs. nuorisotyönohjaaja, erityisnuorisotyö

Saapas, Sportti