Messu Nurmijärven kirkossa

su 18.8. klo 11.00

Nurmijärven kirkko

Tänä pyhänä Jumalan sanan ja pyhän ehtoollisen äärellä mietiskellään Jumalan lahjojen hoitamista.

Uskollisuus Jumalan lahjojen hoitamisessa on teema, joka toistuu tämän sunnuntain raamatunkohdissa, rukouksissa ja virsissä. Kirsikkana kakun päällä on Jeesuksen vertaus epärehellisestä taloudenhoitajasta. Herra nostaa oman aikansa ketkun, puliveivarin ja talousrikollisen esikuvaksi. Tämä on aiheuttanut saarnojen parissa painiskeleville pappishenkilöille harmaita hiuksia läpi kirkkohistorian. Mitä epärehelliseltä taloudenhoitajalta on syytä oppia - Kristuksen kirkon perinnön kantajana, suhteessa maailmaan ja jokapäiväisen kutsumuksensa keskellä?

Liturgia ja saarna Markus Asunta, avustava pappi Anna-Kaisa Tenhunen, kanttori Mikko Peltokorpi

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä