Katsomukset ja elämä -keskustelupiiri

ke 25.9. klo 18.00 – ke 25.9. klo 19.30

Klaukkalan kirkko

Tervetuloa uuteen, noin kerran kuussa keskiviikkoisin kokoontuvaan keskustelupiiriin, jossa pohditaan sekä uskontojen että muiden katsomusten merkitystä nykyelämässä laajasti ja avoimesti!

Katsomukset ja elämä -keskustelupiirin ensimmäisessä tapaamisessamme katsomme katkelman Morgan Freemanin dokumenttielokuvasta Monet jumalat, pohdimme hieman siitä nousevia kysymyksiä ja ryhdymme suunnittelemaan tulevaa. Jatko-kokoontumisten aiheet valitaan yhdessä piiriläisten kanssa.

Lähtökohtaisesti keskitymme jatkossa joka toisella kerralla johonkin yleisempään katsomuksellista keskustelua herättelevään aiheeseen (kuten globaali oikeudenmukaisuus, sosiaalinen media tai hyvinvointi arjessa) ja joka toisella kerralla keskustelemme erityisesti uskonnoista. Tällöin käytämme soveltuvin osin kansainvälisesti tunnettua Kuunteleva keskustelu kirjoituksista -menetelmää. Sen perusideana on lukea rinnakkain eri uskontojen pyhiä kirjoituksia ja pohtia niiden merkitystä nykyisin kunkin keskustelijan omaa käsitystä kunnioittaen.

Tule siis mukaan kohtaamaan yhdessä mitä mielenkiintoisimpia keskustelunaiheita ja tutustumaan uusiin ihmisiin tai aiempiin tuttaviin lisää! Myös kirkkoon kuulumattomat, kenties ateistit tai muiden kuin kristillisten uskontokuntien edustajat, ovat oikein tervetulleita mukaan. (Syksyn myöhemmät kokoontumiset ovat 30.10. ja 27.11. klo 18.)

Piiristä vastaa seurakunnan puolesta pastori Ville Päivänsalo ja sen koordinaattorina toimii Pertti Eskelinen.

• Aikuisille Aikuisille
  • Nuorille Nuorille