Aleksis Kiven tien perusparannustyö muuttaa hautausmaan kulkureittejä

Nurmijärven kunta aloittaa Aleksis Kiven tien perusparannustyön Nurmijärven hautausmaan edustalla elokuun alussa. Maanrakennus- ja kaivuutyöt aiheuttavat muutoksia myös hautausmaan ja siunauskappelin kulkureitteihin.
Nurmijärven hautausmaan pääportti

Elo-syyskuun ajan hautausmaan pysäköinti osoitetaan liikennemerkein ja opastein joko Pappilantien puoleiselle pysäköintialueelle P2 (ajoreitti nuorisotalon sivuitse) tai hautausmaan uuden osan paikoitusalueelle lähelle Ojakkalantien risteystä. Myös seurakuntakeskuksen ja Nurmijärven kirkon pysäköintialueet ovat hautausmaalla ja siunauskappelissa kävijöiden käytössä.

Työmaan ajan myös jalankulku hautausmaalle ja siunauskappeliin estyy pääporttien kohdalla. Tällöin hautausmaalle pääsee joko Pappilantien puoleisesta sivuportista (puuportaiden kautta) tai hautausmaan uuden puolen porteista.

Mikäli esimerkiksi hautajaisten yhteydessä on tarpeen päästä autolla lähemmäs siunauskappelia, on tällöin otettava yhteyttä hautausmaan henkilökuntaan ajoreitin selvittämiseksi.

Nurmijärven seurakunta pahoittelee perusparannustyöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa hautausmaalla kävijöille.

Lisätiedot:
kiinteistöpäällikkö Heikki Nisula, Nurmijärven srk, 044 422 0544