Kirkkoneuvoston päätöksiä 3.12.

Nurmijärven seurakunnan kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 3.12. mm. Ison Pappilan peruskorjauksen suorittajasta sekä uudesta viestintäsihteeristä

Ison Pappilan peruskorjauksen toteuttajaksi valittiin viiden tarjouksen jättäneen joukosta Rakennusliike Anttonen. Korjaustyö alkaa viimeistään 1.3.2020 ja urakka-aika on n. 9 kk.

Avoimesta seurakuntapapin virasta kirkkoneuvosto esittää Espoon hiippakunnan tuomiokapitulille, että virkamääräys annettaisiin pastori Lea Kujanpäälle. Tuomiokapituli päättää asian kokouksessaan 11.12.2019. Virka tuli avoimeksi pastori Tiina Huhtasen irtisanouduttua lokakuussa. Se sijoittuu tämänhetkisessä työnjaossa Rajamäen kirkkopiiriin.

Viestintäsihteerin 60 % työsuhteeseen kahden vuoden määräajaksi kirkkoneuvosto valitsi TM Timo Hormion. Hän aloittaa työssään 13.1.2020.

Kesällä 2019 aloitettua kokeilua, jossa Nurmijärven kirkon messu alkaa sunnuntaisin klo 11, päätettiin jatkaa myös kesällä 2020. Myöhäisempi messuaika palvelee etenkin konfirmaatioperheitä ja sai ison kannatuksen menneen kesän jälkeen tehdyssä kyselyssä sekä seurakuntalaisilta että työntekijöiltä Kirkonkylän alueella.

Kirkkoneuvosto päätti myös esittää kirkkovaltuustolle määrärahojen myöntämistä vanhan seurakuntatalon purkamiseen sekä alueen muuttamiseksi puistoalueeksi purkamisen jälkeen. Lisäksi diakonissa Tarja Kolarille myönnettiin ero virastaan 1.4.2020 lukien eläkkeelle jäämisen vuoksi ja diakonia virka päätettiin julistaa auki. Myös sijoituskatsaus sekä joitakin koulutus- ja talousasioita oli kokouksen asialistalla.

Lisätiedot: hallintopäällikkö Pekka Tukeva, 040 547 1850, talousjohtaja Maria Sairanen, 050 310 1049

2019-12-04 14:19:00.0