Jaakko Löytyn konsertti livestriimataan pääsiäispäivän iltana

Suomalaisen gospelmusiikin legendan Jaakko Löytyn Toivoa toivon pojille -konsertti livestriimataan verkossa pääsiäispäivänä su 12.4. klo 18. Luvassa lauluja tehtävästä, tiestä ja kotimaasta. Nurmijärven seurakunta tarjoaa konsertin yhdessä kuuden muun seurakunnan kanssa.

Jaakko Löytyn livekonsertti Toivoa toivon pojille verkossa pääsiäispäivän iltana.

Jaakko Löytyn konsertti Toivoa toivon pojille verkossa 12.4. klo 18.

Toivoa toivon pojille -konsertti on omaelämänkerrallinen, kertoo Jaakko Löytty.

– Isoisäni nimi oli Toivo. Hän oli pitkän linjan rautatieläinen, jäi eläkkeellä ylikonduktöörinä. Tyttärenpoikani nimi on myös Toivo. Hän on kuusi vuotias, ja hänestä voi isona tulla ihan mitä vain. Kaikki me olemme toivon poikia ja tyttäriä, kun huomista kohden suuntaamme ja etsimme tietä kotiin, toinen toisistamme huolta pitäen.

Linkki konserttiinhttps://ohjelmakristalli.com/loyttylive/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Löytty on jättänyt syvän jäljen kulttuuriin

Lauluntekijä-laulaja Jaakko Löytty on jättänyt syvän jäljen suomalaisten sieluihin nuoren seurakunnan musiikkikulttuurin tienraivaajana. Lastenleireiltä rippikouluihin ja kastejuhlista hautajaisiin ovat soineet Löytyn teokset, joista lukuisat ovat muodostuneet klassikoiksi.

Kolmisenkymmentä albumia julkaisseen Löytyn tunnetuimpia yhteislauluja ja virsiä ovat Kahden maan kansalainen, Siunaa koko maailmaa ja Pidä minusta kiinni. Hän on ollut perheineen Senegalissa lähetystyössä ja on osallistunut Siionin virsien uudistustyöhön ja työskennellyt Herättäjä-Yhdistyksessä matkaveisaajana.

Löytty julkaisee keväällä uuden Blues taivaan portilla -albumin (Eclipse) sekä lähtee saman nimiselle kirkkokiertueelle lokakuussa 2020.

2020-04-12 00:04:00.0