Pyhäinpäivän iltamessu Nurmijärven kirkossa

la 3.11. klo 18.00

Pyhäinpäivän iltamessussa muistamme kuolleita läheisiämme. Vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten ja Nurmijärvelle haudattujen nimet luetaan. Heidän muistokseen sytytetään kynttilöitä symboliksi siitä, että Jeesuksen ylösnousemus on myös heidän valonsa.

"Herra, anna heille iankaikkinen lepo. Ikuinen valo heitä valaiskoon". Kynttilän sytyttäminen vainajan muistolle on vanha tapa, joka on toisinto pääsiäisyönä tapahtumasta uuden tulen sytyttämisestä Jeesuksen ylösnousemuksen merkiksi. Niinpä myös pyhäinpäivänä sytytettävät muistokynttilät ovat ylösnousemustoivon merkkejä.

Saarna ja liturgia Riitta-Leena Sihvola, avustavana pappina Riku Larmala. Diakoniatyöntekijöinä toimivat Minna Väänänen ja Tuula Moström. Mikko Peltokorpi vastaa musiikista.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä