Palmusununtain messu Nurmijärven kirkossa

Nurmijärven kirkko

Hiljaisen viikon matka pääsiäiseen alkaa palmusunnuntain riemusaatosta. Palmusunnuntain messu aloitetaan yhteisellä ristisaatolla kirkon parkkipaikalta klo 9.50.

Kun Jeesus saapui Jerusalemin pääsiäisjuhlille, sinne matkannut pyhiinvaeltajien joukko tervehti häntä kuninkaanaan. Viikon mittaan riemusaatto vaihtui ristin tiehen. Palmusunnuntai aloittaa hiljaisen viikon matkan ristin ja ylösnousemuksen pääsiäisjuhlaan. Kirkko muistaa näitä tapahtumia ja ottaa samalla vastaan Jeesuksen, joka saapuu luoksemme sanassaan ja ehtoollisleipään ja -viiniin kätkeytyneenä. Saamme laulaa yhdessä taivaan enkelien kanssa hänen pyhyydestään ja tervehtiä yhdessä Jerusalemin pyhiinaveltajien kanssa: "Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!"

Messussa saarnaa Ari Tuhkanen, palveluksen johtaa Markus Asunta. Kanttorina toimii Janne Peltokorpi.

Palmukulkue kirkon parkkipaikalta klo 9.50, messu alkaa kirkossa klo 10.00

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä