Tervetuloa Kultaleirille Lapin maisemiin!

su 9.- la 15.6. Kulta-leiri Lapissa Tievatuvalla v. 2010-2014 syntyneille (n. 10-14-vuotiaille)

Lappi kutsuu! Lähde mukaan katsomaan yötöntä yötä, Lapin erämaita sekä poroja. Viikon kestävä telttaleiri Tievatuvan ja UKK-kansallispuiston maisemissa on jokaiselle osallistujalle ikimuistoinen kokemus. Leirille lähdemme yhdessä naapuriseurakuntien kanssa ja mukaan on lähdössä paljon lapsia.

Leiriin sisältyy myös leiriläisten vanhempainilta Klaukkalan kirkon nuorisotilassa ti 7.5. klo 18-20

Leirin hinta tarkentuu piakkoin.

Mukaan mahtuu 30 ensimmäistä ilmoittautunutta.

Lisätietoja leiristä saat varhaisnuorisotyönohjaaja Olli-Pekka Ojalalta 050 3237 155, olli-pekka.ojala@evl.fi

Leirille välttämättömät varusteet:

- Vaihtovaatteita 7 päivän varalle + yhdet ylimääräiset mukaan päiväreppuun.

- Lämpimät vaatteet (hupparia, pitkälahkeisia housuja, villasukkia ym), sillä Sodankylän korkeuksilla voi olla viileitäkin päiviä tai jopa pakkasta viikon aikana.

- Hyvät kengät tunturireissuille. Suosittelemme nilkkavartisia ja hieman jäykkäpohjaisempia kenkiä, mutta perinteisillä retkeilykengillä kyllä pärjää myös. Suosittelemme myös ottamaan rakkolaastareita mukaan varulta.

· Kevyemmät kengät leiriin ja bussiin matkoille. Crocsit voivat olla myös hyvä ottaa näiden kevyempien kenkien lisäksi mukaan.

- Sadetakki/kuoritakki sekä sateenkestävät housut, jos ulkona ollessa alkaa satamaan. Olemme leirillä pääsääntöisesti ulkona, joten mahdollinen vesisade on vain kestettävä. Siksi pakollista ottaa sadetta kestävä takki mukaan. Kastuneiden vaatteiden kuivausta emme pysty järjestämään sisätiloihin.

- Hattu, suojaamaan päätä auringolta ja hyönteisiltä. Pipo myös mukaan, koska keli voi mennä pahimmillaan pakkaselle öisin.

- Pyyhe ja uikkarit. Leirillä on mahdollista käydä saunassa ja uimassa tunturipurossa.

- Henkilökohtaiset hygieniatavarat, kuten shampoot, hammaspesuvermeet ym. Henkilökohtaisista lääkkeistä ilmoitus leirin ohjaajille.

- Teltta, 2-kerrosteltta (sisä- ja ulkoteltta), jotta vesisade ei tule läpi telttaan.

- Makuupussi, millä voi nukkua pakkaskelilläkin.

- Makuualusta, mikä on tarpeeksi paksu, ettei kylmä maa hohka läpi.

- Juomapullot. Erityisen tärkeät, kun lähdemme kiertämään vaellusreittejä.

- Ruokailusetti (syvä lautanen, haarukka tai lusikka ja muki) sekä kangaspussi niille.

- Päiväreppu, mihin mahtuu eväät, vaihtovaatekerta sekä sadevaatteet ja juomapullo.

Puukkoa ei leiriläisen tarvitse ottaa mukaan, sillä ohjaajilla on lainata puukkoa tarvittaessa.

Ei kuitenkaan hätää, jos jokin varusteista uupuu! Seurakunnalla on lainata varusteita muun muassa telttoja, makuualustoja, rinkkaa/päiväreppua ja muuta pienempää varustetta.

Lopullinen leirikirje varustelistoineen tulee myöhemmin osallistujille. Vanhempainillassa käymme läpi tarvittavia varusteita ja muita yleisiä asioita leiriin liittyen.

Ilmoittaumislinkki Tievatuvan Kulta-leirille

Leirin ilmoittautumisaika on 1.-30.4.2024