Diakonian juhlaa yhteisissä kohtaamisissa

Kirkon diakonian 150-vuotisjuhlaa vietetään syyskuussa Nurmijärvellä, Rajamäellä ja Klaukkalassa toinen toisiamme kohdaten. Tule mukaan diakoniatyön juhlahetkiin!

Vihreä juhlavuoden tunnus 2022 Kirkon diakonia - Oikeus ihmisarvoiseen elämään sekä kaksi valokuvaa: vasemm...

1.9.2022 tuli kuluneeksi 150 vuotta siitä, kun Suomen ev.lut. kirkon ensimmäinen diakonissa Mathilda Hoffman vihittiin virkaan. Nurmijärvellä juhlavuosi näkyy diakoniaruokailujen ja kohtaamispaikkojen ohjelmassa. Johtava diakoni Tuula Moströmin mielestä diakoniatyön esillä pitäminen ja yhteiset juhlatilaisuudet ovat tärkeitä.

Diakoni Hanna Alava sanoo, että juhlavuodessa halutaan nostaa esiin ammatillista diakoniatyötä. Samalla hän muistuttaa, että diakoniaan kuuluu paljon muutakin kuin se työ, jota diakoniatyöntekijät tekevät:

– Haluamme juhlia myös vapaaehtoisten tekemää auttamistyötä ja sitä, että kuka tahansa voi auttaa toista. Jokaista tarvitaan!

Diakoniaruokailuissa on tarjolla edullinen keittolounas (ateria 2 € sis. kahvin, alle 4-v. maksutta). Juhlan kunniaksi saamme vieraaksemme YLE:n Papisto-ohjelmasta tutun rokkipappi Tarvo Laakson. Hän esiintyy Nurmijärven seurakuntakeskuksen maanantairuokailussa 19.9. klo 12, Rajamäen Artturi-salin ruokailussa torstaina 22.9. klo 12 ja Klaken keitaalla Klaukkalan kirkolla keskiviikkona 28.9. klo 12. Ruokailujen alussa on hartaus.

Kohtaamispaikoissa diakonian juhlakerroilla kuullaan entisen diakoniatyöntekijämme Anja Tolvasen runonlausuntaa. Musiikkia esittää muun muassa Leena Kaarni. Juhlaohjelmaa on tarjolla maanantaina 19.9. klo 12.30 Olotuvassa Klaukkalan kirkolla, tiistaina 20.9. klo 10.30 Ystävyyden kammarilla kirkonkylällä ja maanantaina 26.9. klo 10.30 Artturi-salissa. Kakkukahvit, vapaaehtoinen maksu 1 €.

Tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja: Diakoni Hanna Alava, p. 040 760 2607

Katso myös: Diakonian juhlavuosi 2022 - evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-09-15 15:31:00.0