Museokahvila ja Tiekirkot Nurmijärvellä kesällä 2023

Nurmijärven kirkko ja Museokahvila aukeavat vierailijoille sunnuntaina 4. kesäkuuta. Molemmat ovat avoinna päivittäin 6. elokuuta asti sekä elokuun viikonloppuina. Heinäkuussa myös Rajamäen kirkko palvelee Tiekirkkona.

Kolme kuvaa: Nurmijärven kirkko, Museokahvila ja Rajamäen kirkon torni.

Syksyllä tulee kuluneeksi 230 vuotta siitä, kun Nurmijärven kirkko vihittiin käyttöön. Kirkon barokkiurut täyttävät lokakuussa 30 vuotta. Tervetuloa tutustumaan Aleksis Kiven kotikirkkoon. Tiekirkko-opas esittelee kirkkoa kaikille kiinnostuneille. Halutessasi voit vain olla kaikessa rauhassa ja hiljentyä.

Museokahvila sijaitsee vanhassa viljamakasiinissa Nurmijärven kirkon vieressä. Rakennuksessa on esillä vanhaa esineistöä ja sinne on vapaa pääsy. Kahvilasta voi ostaa muun muassa jäätelöä, kahvia, teetä, limua sekä pientä suolaista ja makeaa. Museokahvilan tuotto menee Yhteisvastuun hyväksi. Lue lisää Yhteisvastuukeräyksestä.

Nurmijärven kirkko
Aleksis Kiven tie 5

• Avoinna ajalla 4.6.–6.8.2023 päivittäin klo 10–16 sekä elokuun viikonloppuina la–su klo 10–16. Opas paikalla. Suljettu juhannuksena 23.–24.6. sekä 3.–4.7.
  • Samoina aikoina kirkonmäellä vanhassa viljamakasiinissa toimii Museokahvila.
  • Kesäkuusta elokuuhun Nurmijärven kirkon messu alkaa kello 11.

Rajamäellä tiekirkkokesä alkaa 1. heinäkuuta

Rajamäen kirkko on heinäkuussa avoinna päivittäin. Alun perin Rajamäen tehdasyhteisön kirkoksi rakennettu funkkistyylinen kirkko on alueensa maamerkki. Rajamäen kirkko on ollut Nurmijärven seurakunnan omistuksessa vuodesta 1985.

Rajamäen kirkko
Patruunantie 7

• Avoinna ajalla 1.7.–31.7.2023 joka päivä klo 12–17. Opas paikalla.
  • Rajamäen kirkossa vietetään messua kesäsunnuntaisin klo 18. Poikkeuksena sunnuntait 18.6. ja 13.8., jolloin pidetään konfirmaatiomessu klo 12.

Mitä muita tilaisuuksia kirkoissa on kesällä? Katso tilaisuudet tapahtumakalenterista.

Kun vierailet kirkoissamme ja Museokahvilassa, älä unohda parkkikiekkoa. Lue tiedote pysäköinninvalvonnasta.

Suomessa on tänä kesänä yli 260 Tiekirkkoa. Mukana on sekä evankelisluterilaisia että ortodoksisia kirkkoja. Katso tiekirkot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä Instagram ja Facebook: @tiekirkot. Käytä somessa aihetunnistetta #tiekirkko.

Anna-Kaisa Poikkimäki
Anna-Kaisa Poikkimäki