Seurakuntavaalien ehdokasmäärä laski hiukan edelliskerrasta Nurmijärvellä

Marraskuussa, 18.11.2018 pidettävien seurakuntavaalien ehdokasasettelu päättyi 17.9. Nurmijärvellä jätettiin määräaikaan mennessä kahdeksan (8) eri valitsijayhdistyksen ehdokaslistat. Listoilla on yhteensä 99 ehdokasta. Vuoden 2014 seurakuntavaaleissa ehdokkaita oli 104.

Seurakuntavaalien logo  2018

Seurakuntalaiset pääsevät tutustumaan ehdokkaisiin esimerkiksi vaalikoneen kautta, joka aukeaa 8.10. osoitteessa www.vaalikone.seurakuntavaalit.fi.

Näissä vaaleissa ensimmäistä kertaa seurakunnan alue on jaettu kolmeen äänestysalueeseen päätaajamien mukaan. Oman äänestysalueensa näkee äänioikeutetuille lokakuussa postitettavasta vaali-ilmoituksesta. Varsinaisena vaalipäivänä 18.11. voi äänestää vain oman äänestysalueensa äänestyspaikalla, Nurmijärvellä ja Klaukkalassa kirkossa ja Rajamäellä seurakunnan toimitilassa Artturi-salissa.

Ennakkoäänestys on 6.-10.11., jolloin äänestys on mahdollista missä tahansa äänestyspaikassa valtakunnallisesti. Nurmijärvellä ennakkoäänestyspaikkoja tulee olemaan ympäri kuntaa, tarkempi lista niistä julkaistaan lähempänä vaalien ajankohtaa.

Seurakuntavaaleissa äänioikeutettuja ovat kaikki viimeistään vaalipäivänä 16 vuotta täyttävät Nurmijärven seurakunnan jäsenet, jotka ovat olleet seurakunnan jäsenrekisterissä 15.8.2018.

Vaalissa valitaan Nurmijärven seurakunnan kirkkovaltuustoon 33 jäsentä.

Lisätiedot:
Hallintopäällikkö Pekka Tukeva, 040 547 1850