Kirkkovaltuusto järjestäytyi

Nurmijärven seurakunnan viime marraskuun seurakuntavaaleissa valittu kirkkovaltuusto kokoontui ensimmäisen kerran tiistaina 15.1.2019. Kirkkovaltuuston jäsenistä lähes puolet eli 17 on uusia. Kirkkovaltuuston jäsenmäärä (33) määräytyy seurakunnan jäsenmäärän mukaan portaittain ja on jo pitkään pysynyt samana.
Uusi kirkkovaltuusto ryhmäkuvassa

Kirkkovaltuuston puheenjohtajana jatkaa ensimmäisellä kaksivuotiskaudella suurimman eli Keskustan ryhmän Sirpa Rantala (KM, luokanopettaja), joka toimi samassa tehtävässä myös menneellä valtuustokaudella. Kirkkovaltuuston varapuheenjohtajaksi valittiin Tuomo Hyvärinen Kristillisten perusarvojen puolesta –ryhmästä. Hyvärinen tunnetaan Nurmijärven seurakunnan entisenä talousjohtajana.

Kirkkoneuvostoon valtuustokauden ensimmäiselle kaksivuotiselle kaudelle valittiin äänestyksen jälkeen Pia Jaakkola, Päivi Toivomäki, Erkki Kaasalainen, Tarja Tikkaoja, Jouni Korkiakoski, Aulikki Markkanen ja Matti Kari.

Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra Ari Tuhkanen ja sen varapuheenjohtajaksi valittiin Kokoomuksen ryhmän Markku Jalava.

Kirkkovaltuusto valitsi myös kolme johtokuntaa, joiden toimikausi on valtuustokauden mittainen eli neljä vuotta.

Kasvatustyön johtokunta:
Riia Brandenburg (pj.)

Emma Lounela

Juho Lommi

Seppo Ahonen

Liisa Hytönen

Harri Lepolahti

Ina Kuula

Julistus ja palvelutyön johtokunta:

Leena Rautanen-Saari (pj.)

Erkki Rantanen

Jyrki Lausvaara

Einar Arnkil

Anne Nurmela

Mika Patjas

Tuula Grönqvist

Kiinteistöpalvelujen johtokunta

Markku Schildt (pj.)

Pauliina Pukarinen

Johanna Aaltio-Hyvärinen

Markku Tapio

Reima Saukonoja

Kokouksessa jätettiin myös yksi valtuustoaloite. 28 edustajan allekirjoittama aloite sisältää kaksi selvityspyyntöä. Valtuustoaloitteen jättäjät (ensimmäisinä allekirjoittajina Markku Tapio ja Leni Pispala) pyytävät selvitystä ensinnäkin aurinkopaneelien sijoittamisesta Klaukkalan kirkon katolle ja toiseksi Sääksin leirikeskuksen lämmitysmuodon vaihtamisesta maalämpöön. Aloite viedään kirkkoneuvoston kokoukseen 29.1. ja sieltä se etenee virkamiesvalmisteluun  ja kiinteistöpalvelujen johtokuntaan. Selvitys on pyydetty kirkkovaltuuston kokoukseen 11.6.2019.

Lisätiedot:

hallintopäällikkö Pekka Tukeva, 040 547 1850, pekka.tukeva@evl.fi