Koronapassi käyttöön musiikkitilaisuuksissa

Koronatilanteen vaikeutuessa seurakunta on terveysturvallisuuden vuoksi ottanut käyttöön koronapassin yhteislaulutilaisuuksissa ja konserteissa.

Esimerkiksi Kauneimmat joululaulut -tilaisuuteen tai joulukonserttiin tultaessa, kaikkien 16 vuotta täyttäneiden tulee ovella esittää koronapassi.

Koronapassin ottaminen käyttöön mahdollistaa adventin- ja joulunajan tapahtumien toteuttamisen. Muussa tapauksessa musiikkitilaisuuksien yleisömäärää olisi pitänyt rajata hyvin pieneksi.

Messuissa ja jouluhartauksissa passia ei vaadita. Seurakunta suosittelee vahvasti maskin käyttöä ja hyvästä käsihygieniasta sekä turvaväleistä huolehtimista kaikissa tilaisuuksissa.

Koronapassin eli koronatodistuksen voi ladata esimerkiksi omaan kännykkäänsä Omakanta-palvelusta (kanta.fi). Passin voi myös tulostaa paperille.

2021-11-26 13:46:00.0