Pappila

Pappilan julkisivu parkkipaikan suunnasta. Pitkä rakennus on maalattu siniharmaaksi. Julkisivua hallitsevat pääovelle nousevat portaat ja kuistin valkoiset pylväät.

0987899670 tilavaraukset

86

Pappila on kaunis ja monipuolinen juhla- ja kokoustila, jossa voi edelleen kokea vanhan pappilakulttuurin tunnelman.

Pappilan tilat on nimetty rakennuksessa aikoinaan vaikuttaneiden naisten mukaan. Juhlasaleja on kaksi: Amandan sali ja Helmin sali. Salit voidaan tarvittaessa yhdistää. Ryhmätiloja on kolme: Toinin kammari, Kirstin kammari ja Sanelman kammari.

Lisäksi rakennuksen päädyssä on pieni kastekappeli. Rakennuksen käyttäjiä palvelevat myös keittiö, eteishalli ja -aula sekä wc-tilat.

Tutustu lähemmin pappilan saleihin ja kammareihin

Tilojen varauksia hoitaa seurakuntatoimisto

Pappila rakennettiin vuosina 184346. Muutama vuosi myöhemmin hirsirunkoinen rakennus sai komistuksekseen leveän vaakaponttilaudoituksen.

Rakennus tunnettiin aiemmin myös nimellä Iso pappila erotukseksi kappalaiselle tarkoitetusta pienemmästä pappilasta.

Pappila ja siihen kuuluneet viljelysmaat olivat osa kirkkoherran palkkausta 1960-luvulle asti. Enimmillään tilaan kuului 15 rakennusta. Asumiskäytön jälkeen Pappilassa toimi seurakunnan toimistoja ja pienryhmiä.

Pappilan peruskorjaus valmistui syksyllä 2021. Tässä yhteydessä Pappila myös kalustettiin ja varustettiin vastaamaan juhlien ja kokousten järjestäjien vaatimuksia. Pappilan tiloja voi vuokrata esimerkiksi perhejuhliin.

Pappila sijaitsee Nurmijärven kirkonkylässä, kirkon ja hautausmaan läheisyydessä. Kirkolle on matkaa noin 400 metriä, hautausmaan portille noin 250 metriä.
Katso kartta alla.

Pysäköintialueelle Pappilan pihapiirissä mahtuu noin neljäkymmentä henkilöautoa. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä on invapaikka. Noin 200 metrin päässä hautausmaan parkkipaikalla on saman verran paikkoja lisää. Täältä löytyy myös pysäköintipaikka linja-autolle.

Siirry Pappilan tilat -sivulle

Vertaistuellinen kerhotapaaminen
ma 25.3. klo 18.00

Pappilantie 3, 01900 Nurmijärvi

Hyviä kysymyksiä uskosta ja historiasta

Teologian tohtori Kari Kuulan raamattuluento.
ke 10.4. klo 18.00

Pappilantie 3, 01900 Nurmijärvi

Aikuisten oikeesti: Kerran äiti, aina äiti

Tällä kertaa Aikuisten oikeesti -ilta käsittelee suhdetta äitiin, yhtä elämäämme suurimmin vaikuttavista suhteista. Miksi äiti on niin tärkeä? Entä miten äitisuhde vaikuttaa eri elämänvaiheissa? Vieraana Heli Pruuki.
ti 16.4. klo 18.00

Lähetysilta Pappilassa

Lähetysillassa mukana Sansan Kroatian lähettimme Elina Bras de Almeida
ke 17.4. klo 18.00

Iskelmälauluilta kirkonkylällä

Pappilassa lauletaan Troppo-yhtyeen säestyksellä tuttuja iskelmiä 1950–80-luvuilta.
ti 7.5. klo 18.00 -20.30

Toimintaa viittomakielisille

Kevätkauden päätös
ti 14.5. klo 18.30