Isoskoulutus

Isoset ovat olennainen osa rippikoulua ja seurakunnan muuta leiritoimintaa. Niinpä isosia koulutetaan Nurmijärvelläkin joka vuosi. Rippikoulun käytyäsi sinullakin on mahdollisuus tulla koulutukseen ja toimia isosena tulevilla ripareilla ja varhaisnuorten leireillä. Vaikka tulet isoskoulutukseen, sinun ei ole pakko tulla isoseksi.

Isoskoulutus on seurakunnassamme 1+1-vuotinen. Ensimmäinen vuosi on peruskoulutusta, jonka aikana harjoitellaan isosen perustaitoja. Toisen vuoden jatkokoulutuksessa syvenetään isoselle hyödyllisiä tietoja ja taitoja. Molemmista koulutuksista saa oman erillisen todistuksen.

Koulutus koostuu 1-2 kertaa kuussa olevista iltakokoontumisista, isoskoulutuspäivistä ja -leiristä sekä tapahtumista.

Isoskoulutuksessa muun muassa:

• syvennetään rippikoulussa jo opittua
  • tutustutaan lähemmin kolmiyhteiseen Jumalaan
  • opetellaan ryhmän ohjaamisen taitoja
  • suunnitellaan ja toteutetaan iltaohjelmia
  • harjoitellaan hartauksien valmistelua ja pitämistä
  • pohditaan isosen roolia ja tehtäviä rippikoululeireillä sekä niiden ulkopuolella

Miten mukaan isoskoulutukseen?

Isoskoulutus alkaa aina syksyisin. Isoskoulutuksen alkamisesta tiedotetaan rippikoululeireillä ja syksyn alussa mm. näillä sivuilla ja somessa. Isoskoulutukseen ovat tervetulleita kaikki rippikoulun käyneet nuoret.

Syksyllä 2024 alkaa Nurmijärvellä alkaa kaksi isoskoulutusryhmää. Katso tarkemmat aikataulut ilmoittautumislomakkeesta. Illoissa mukana Tiina, Iiris ja vaihtuvat tähdet.

Ilmoittaudu syksyllä 2024 alkavaan isoskoulutukseen sähköisesti. Ohjeet ilmoittautumiseen löydät täältä.

Jos ilmoittautuminen aiheuttaa ihmetyksiä ja harmaita hiuksia, kysy infoa nuorisotyönohjaaja Tiinalta (040 194 7676, tiina.o.ahonen@evl.fi)

Wanhojen isosten koulutuksiin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä Iirikseen (050 320 7397, iiris.savolainen@evl.fi).