Tutki uskoa

Näillä sivuilla voit tutkia uskoa sekä tutustua siihen, mitä verkkokirkolla on annettavaa.

Sanansija 6.5.2018

Ensi sunnuntai 6.5. on rukoussunnuntai. Rukous on uskon äidinkieli,  sanotaan. Lähes jokainen ihminen rukoilee, ainakin suuren hädän hetkellä, vaikkei olisi edes varma siitä, ketä rukoilee. Raamattu kehottaa meitä pyytämään Jumalalta apua, kun kärsimme, ja kiittämään häntä kaikesta hyvästä, mitä elämässämme on.

Rukous ei kuitenkaan ole velvollisuus tai suoritus. Ei Jumala tarvitse meidän rukoustamme, vaan me itse tarvitsemme sitä. Kannattaa opetella puhumaan asioistaan Jumalalle. Silloin tietää, että pahan paikan tullen on joku, joka kuuntelee.

Elämästä ei selviä yksin. Tarvitsemme toisia ihmisiä, mutta tarvitsemme myös Häntä, joka kaiken voi.  Jumala lupaa, että jokainen, joka häntä etsii, löytää hänet, ja jokaiselle kolkuttavalle avataan. Siksi kannattaa jatkaa etsimistä ja kolkuttamista. Jonakin päivänä ei tarvitse enää etsiä. Tiedät tulleesi perille.

Riitta-Leena Sihvola
Kirkonkylän kappalainen