Muualla rippikoulun käyvät

Rippikoulunsa muualla kuin Nurmijärven seurakunnan omilla rippikouluilla suorittavat kuitenkin ns. alkujakson tai seurakunnan toimintaan tutustumisjakson omassa kotiseurakunnassaan. Nurmijärveläiset nuoret siis Nurmijärvellä.

Ilmoittautuminen tutustumisjaksoon vuoden 2024 rippikouluihin alkaa 9.10.2023.

Muista osallistua riparikirkkoon Nurmijärvellä tiistaina 28.11., Rajamäellä 29.11. tai Klaukkalassa 30.11. Riparikirkko on kaikissa kirkoissa klo 18.00.

Kaikki rippikoululaiset osallistuvat riparikirkkoon, niissä jaetaan riparipassit.

Muualla kuin Nurmijärven seurakunnassa rippikoulunsa käyville on varattu tilaa seurakuntasafareihin: 21.1. Klaukkalan kirkko klo 12-16.30 ja 11.2. Klaukkalan kirkko klo 12-16.30.

Muualla kuin Nurmijärven seurakunnassa rippikoulun käyville on oma erillinen ilmoittautumisensa. Muualle menijät valitsevat safarivaihtoehdoista yhden itselleen sopivan. Muualle menijät saavat tammikuun alussa kirjeen, jossa on kerrottu ohjeet seurakuntayhteysjakson suorittamisesta.

Ilmoittautumislinkki löytyy erilliseltä sivulta "Ilmoittautuminen".

Mikäli käyt rippikoulusi muualla, esim. kristillisten järjestöjen leireillä, ja olet ilmoittautunut muualla rippikoulun käyväksi, voit anoa seurakunnalta avustusta leirimaksun suorittamiseen (maksimissaan 110 euroa). Hakemukset osoitetaan rippikoulutyölle. Avustus on harkinnanvarainen. Talousjohtaja vastaa maksuvapautuksista ja - avustuksista.