Ilmoittautumisaikaa vuoden 2024 ripareille on jatkettu 3.11. asti.

Ilmoittautuminen vuoden 2024 ripareille on 9.-31.10.

Lue ensin huolella tällä sivulla olevat ilmoittautumisohjeet!

Linkit ilmoittautumislomakkeisiin löytyvät tämän sivun pohjalta.

Seurakunta on lähettänyt viikolla 39 kutsukirjeen rippikouluun seuraavana vuonna 15 vuotta täyttäville seurakunnan jäsenille. Vuotta nuoremmat voivat osallistua rippikouluun kirkkoherran erityisluvalla.

Rippikouluun voi ilmoittautua ja osallistua, vaikka ei olisi seurakunnan jäsen. Konfirmaatio edellyttää kuitenkin kirkkoon kuulumista.

Ohjeita ilmoittautumiseen

Huom! Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta ilmoittautua verkon kautta, otathan yhteyttä rippikouluvastaaviin.

Henkilötiedot
Lomakkeessa kysytään aluksi rippikoululaisen henkilötietoja. Tiedot ovat luottamuksellisia. Täytä kaikki lomakkeen kohdat huolellisesti - siten varmistat paitsi lomakkeen perillemenon että myös turvallisen rippikoulun. Pakolliset tiedot on merkitty *-merkillä. Lomakkeessa kysytään myös huoltajien/huoltajan henkilö- ja yhteystiedot. Kiinnitä erityistä huomiota siihen, että sekä nuoren että huoltajan sähköpostiosoite on kirjoitettu oikein.

Rippikouluvaihtoehtojen valinta
Ilmoittautumislomakkeeseen tulee merkitä suosikkijärjestyksessä kuusi rippikouluvaihtoehtoa. Valitse mieluisin ensimmäiseksi, toiseksi mieluisin sitten jne. Toiveiden joukossa pitää olla ainakin kaksi eri leiripaikkaa, esim. Sääksi ja Wuolle. Tällöin jokaiselle löytyy riparipaikka omien toiveiden joukosta. Huomioi rippikouluja valitessasi myös niiden konfirmaatioaika ja –paikka.

Päivä- ja pienryhmärippikoulut

Halutessasi ainoastaan päiväkouluun tai pienryhmään joudut silti valitsemaan vähintään kuusi rippikouluvaihtoehtoa järjestelmästä johtuen. Valitse tällöin 1. vaihtoehdoksi se rippikoulu, johon ensisijaisesti haluat, ja vaihtoehdoiksi 2-6 muu(t) päiväkoulu(t)/pienryhmä sekä talven rippikoulut.  Tärkeää on merkitä rasti lomakkeen kohtaan ”Haen ainoastaan päiväkouluun tai pienryhmään.”

Kaverin kanssa samaan rippikouluun?

Ilmoittautumislomake mahdollistaa sen, että kaksi kaverusta voi päästä samaan rippikouluun. Ohjelma huomioi siis vain yhden kaveritoiveen. Kaveri-ilmoittautuminen tapahtuu ns. kaverikoodin avulla.

Kavereista 1. ilmoittautuva
Kavereista ensimmäisenä ilmoittautuva merkitsee yhteiset toiveet, jotka on mietitty kaverin ja hänen huoltajiensa kanssa. Ilmoittautuva saa kaverikoodin.

Kavereista 2. ilmoittautuva
Kavereista toisena ilmoittautuva kirjoittaa koodin kohtaan ”Syötä kaverikoodi” ja klikkaa "Hae". Kaverikoodilla ilmoittautuja ei voi itse valita rippikouluja, vaan ne ovat automaattisesti samat kuin ensimmäisenä ilmoittautuneella kaverilla.

Jos useampi kuin kaksi kaveria haluaa samaan rippikouluun, voi sitä yrittää siten, että valitsee samat rippikouluvaihtoehdot kavereiden kanssa, mutta emme takaa useamman pääsyä samalla leirille.

Muualla rippikoulun käyvät

Muualla kuin Nurmijärven seurakunnassa rippikoulun käyville on oma erillinen ilmoittautumislomake/-linkki. Muualle menijät valitsevat kahdesta safarivaihtoehdosta itselleen sopivan. Muualle menijät saavat tammikuun alussa kirjeen, jossa on kerrottu ohjeet seurakuntayhteysjakson suorittamisesta.

Valintatietojen ilmoittaminen

Saat tiedon rippikouluryhmästäsi viimeistään viikolla 50. Talvirippikoulujen osalta vaihtotoiveita voi esittää rippikouluvastaaville jo joulukuussa. Kesärippikoulujen vaihtotoiveita käsittelemme helmikuun alun jälkeen.

Kysyttävää? Ongelmia?

Mikäli ilmoittautumisesta on jotakin kysyttävää tai siinä ilmenee ongelmia, voit ottaa yhteyttä rippikouluvastaaviin.

Ilmoittautumislinkit

Ilmoittautumisaika vuoden 2024 rippikouluihin on 9.-31.10.2023. Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 3.11. asti. Tämän jälkeen on mahdollisuus jälki-ilmoittautua jäljellä oleviin paikkoihin.

Nurmijärven seurakunnan rippikoulut

Ilmoittaudu Nurmijärven seurakunnan järjestämille ripareille tästä linkistä

Muualla kuin Nurmijärven seurakunnassa rippikoulun käyvät

Ilmoittaudu muualla riparinsa käyvien ennakkojaksolle tästä linkistä