Riparipassi

Nurmijärven seurakunnan rippikouluihin kuuluu seurakunnan toimintaan itsenäinen osallistuminen. Se tapahtuu täyttämällä riparipassi. Riparipassissa on paikka seitsemälle merkinnälle: riparimessu, seurakuntasafari, tv-jumalanpalvelus, itsenäinen messukäynti, sekä kolme vapaavalinnaista seurakunnan tilaisuutta.

Mistä leimat passiin?

Riparimessu-merkintä on kerätty marraskuun lopulla riparimessusta. Mikäli riparimessu on jäänyt käymättä, merkinnän voi hakea mistä tahansa messusta. Kts itsenäinen messukäynti alla.

Seurakuntasafari-merkinnän passiin saa oman ryhmän kanssa käydystä seurakuntasafaripäivästä. Mikäli oman ryhmän kanssa ei pääse päivään osallistumaan, on mahdollisuus käydä safarissa jonakin muuna kevään neljästä safaripäivästä. Mikäli safari jää kokonaan käymättä, se korvataan messukäynnillä ja safarin korvaavalla tehtävällä.

TV-jumalanpalvelus katsotaan televisiosta tai YLE areenasta kotona ja huoltaja kuittaa riparipassiin, että nuori on katsonut TV-jumalanpalveluksen.

Itsenäinen messukäynti käydään nuoren valitsemassa kirkossa nuoren valitsemaan aikaan. Suosittelemme omaa lähikirkkoa ja sieltä jotain kiinnostavaa messua - esim jouluna, pääsiäisenä tms. Nurmijärven seurakunnan messuajankohdat löytyy seurakunnan tapahtumakalenterista.

Kolme vapaavalinnaista seurakunnan tilaisuutta voi käydä missä tahansa seurakunnan järjestämässä toiminnassa. Mikäli perheessä on rippikoulun aikana kirkollisia toimituksia (kaste, avioliittoon vihkiminen, hautaan siunaaminen), voi nuori pyytää sieltä merkinnän passiin. Rohkaisemme nuorta tutustumaan seurakunnan nuorisotyön toimintaan seurakunnan toimintaan osallistumisen yhteydessä.

Nuorisotyön toiminnasta merkintöjä voi kerätä esim nuortenilloista, suurnuortenilloista, Saapas-kahvilasta tai kevätbileistä.

Merkinnän passiin saa toimintaan osallistumisesta. Usein se tarkoittaa muutakin kuin fyysistä paikalla olemista. Pelkkä puhelimen tuijottaminen tai tilaisuuden häiriköinti ei ole toimintaan osallistumista ja sellaisesta merkintä jääkin saamatta, vaikka paikalla olisikin.

Nuortenilta

Nurmijärven Pratikalla (Pratikankuja 3) tiistaisin klo 16-19.
Rajamäen Nurkalla (Patruunantie 1) joka toinen keskiviikko klo 17-20.
Klaukkalan kirkon nuorisotilalla (Ylitilantie 6) torstaisin klo 17-20.

Nuortenilloista merkinnän saa illan ohjelmaan osallistumisesta. Illan ohjelma alkaa n klo 17 ja kannattaa varata aikaa nuortenillan päättymiseen asti.

Suurnuortenilta

Klaukkalan kirkolla perjantaisin kerran kuussa klo 18-21.45.

Suurnuortenillasta merkinnän saa illan ohjelmaan osallistumisesta. Iltaan kannattaa tulla jo heti klo 18 ja merkinnän saa yhteisen ohjelman päätyttyä (yleensä n klo 20).