Korttelikerho-hanke tuo vanhuksille seuraa ja turvaa

Korttelikerho-toiminta käynnistyy kirkonkylällä ja Rajamäellä. Toukokuun alussa pidettävien info-tilaisuuksien tarkoituksena on koota lähikorttelin ikäihmiset suunnittelemaan yhteistä kivaa tekemistä ja olemista.

Korttelikerhoja pidetään kerrostaloissa, joissa asuu paljon vanhuksia. Kerho on avoin kaikille ikäihmisille, jotka asuvat kerhotilojen läheisyydessä. Tervetuloa ideoimaan yhdessä kivaa olemista ja tekemistä. Info-tilaisuuksissa on paikalla hankkeen vetäjä Kirsi Kalliotähti

• Ti 3.5. klo 10–12 Puurata 1/Vesitornintie 2/Seppäläntie 5–7 -kerhotiloissa. Info-tilaisuus ja kahvitarjoilu.
  • To 5.5.klo 10–12 Tornitie 3, Rajamäki. Info-tilaisuus ja kahvitarjoilu.

Ikäihmisten osallisuutta lisäävän toiminnan tarkoituksena on ehkäistä syrjäytymistä ja yksinäisyyden tunnetta. Toiminta voi olla myös monin tavoin korjaavaa, sillä yhteys toisiin vanhuksiin tukee hyvinvointia ja vahvistaa sosiaalista verkostoa.

Toiminta-ajatuksena on muun muassa lisätä yhteisöllisyyttä ja turvallisuutta, vähentää korona-ajan aiheuttamia pelkoja sekä tuoda arkeen vaihtelua ja virkistystä.

Hanke on Nurmijärven seurakunnan oma. Nurmijärven Vuokrakodit, Nurmijärven kunta ja Keusote ovat mukana yhteistyökumppaneina. Rahoitus on saatu Marja Wainion testamenttivaroista. Hankkeessa hyödynnetään IkäArvokas-hankkeen kokemuksia ja toimintamalleja. Korttelikerho-hanke jatkuu kesäkuun loppuun asti voi jatkua esimerkiksi vapaaehtoisvoimin.

Yhteydenotot: Kirsi Kalliotähti, puh. 050 443 4833, korttelikerhohanke@gmail.com

2022-04-28 15:49:00.0