Pyhäinpäivä 5.11. on lohdun päivä

Nurmijärven ja Rajamäen siunauskappeleissa on pyhäinpäivänä avoimet ovet. Sellisti Seeli Toivio esiintyy Nurmijärven siunauskappelissa iltapäivällä. Nurmijärven kirkossa järjestetään kaksi iltakirkkoa, klo 16 ja klo 18.

pyhäinpäivä enkeli marek-studzinski-pb1WHjCbPyM-unsplash.jpg

Nainen ja sello.
Seeli Toivio.

Nurmijärven Siunauskappeli (Aleksis Kiven tie 2) on avoinna la 5.11. klo 14–18 hiljentymistä, keskustelua ja rukousta varten. Musiikin tohtori, mezzosopraano ja sellisti Seeli Toivio esiintyy kappelissa klo 14.30–15.30. Lohdun musiikkia -musiikkihetkessä on lupa viivähtää joko lyhyesti tai pidemmän aikaa. Seeli Toivio soittaa yli 200-vuotiaalla sellolla J. S. Bachin kauniita sellosarjoja. Vapaa pääsy.

Rajamäen siunauskappelissa (Astrakanintie 100) on mahdollisuus hiljentymiseen, keskusteluun ja rukoukseen la 5.11. klo 15–17. Paikalla on diakoniatyöntekijä.

Iltakirkossa muistellaan vuoden aikana poisnukkuneita rakkaita

Pyhäinpäivän iltakirkot järjestetään Nurmijärven kirkossa klo 16 ja klo 18. Klo 16 alkavassa iltakirkossa Petar Teodosin soittaa viulua ja jälkimmäisessä iltakirkossa (klo 18) Hanna Akkanen soittaa huilua.

Kirkossa luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen Nurmijärvellä siunattujen sekä Nurmijärven ja Rajamäen hautausmaille sekä Klaukkalan uurnaholviin haudattujen vainajien nimet. Jokaisen muistoksi sytytetään kynttilä. Klo 16 alkavassa tilaisuudessa luetaan niiden vainajien nimet, joiden sukunimi alkaa kirjaimella A–M, klo 18 alkavassa tilaisuudessa niiden, joiden sukunimi alkaa kirjaimella N–Ö.

Molempien iltakirkkojen jälkeen seurakuntakeskuksessa on tarjolla iltatee ja mahdollisuus keskusteluun.

Lisätiedot: diakoni Hanna Alava, p. 040 760 2607.

Katso myös: Hautausmaan syystiedote

2022-10-31 15:40:16.0