Palvelevaan puhelimeen haetaan vapaaehtoisia päivystäjiä

Vapaaehtoisena saat iloa auttamisesta. Ilmoittautuminen Kirkon keskusteluavun päivystäjien peruskurssille on käynnissä 10.1.2023 saakka.

Kiharahiuksinen henkilö puhuu kännykkään ja teksti Sun särkyä anna mä en.

Kirkon keskusteluavun päivystäjä on lähimmäinen, joka ottaa toisen vakavasti, kuuntelee ja koettaa ymmärtää yhteydenottajaa, olivatpa hänen kysymyksensä millaisia tahansa. Palvelevassa puhelimessa käydään vuosittain yli 50 000 ja Palvelevassa chatissa yli 5 000 keskustelua, ja vapaaehtoisia tarvitaan runsaasti.

”Päivystäjän tehtävässä tärkeintä on kyky empaattiseen kohtaamiseen ja rinnalla kulkemiseen. Koulutuksilla ja yhteisillä keskusteluilla löydämme itsestämme omannäköisen auttajan”, kertoo Kirkon keskusteluavun koordinaattori Minna Kotajärvi. Hän koordinoi Järvenpään, Nurmijärven, Hyvinkään, Mäntsälän, Riihimäen, Hausjärven ja Lopen seurakunnan Palvelevan puhelimen toimintaa.

Seuraava vapaaehtoisten päivystäjien peruskurssi alkaa tammikuussa 2023. Koulutus perehdyttää tehtävässä toimimiseen ja ihmisen kohtaamiseen. Jokaisen koulutukseen hakevan kanssa käydään keskustelu vapaaehtoistyön sisällöistä ja oman elämäntilanteen sopivuudesta tulevaan tehtävään. Tarkempia tietoja tehtävästä saat ottamalla yhteyttä minna.kotajarvi@evl.fi tai p. 040 729 3807. Peruskurssille ilmoittautumiset 10.1.2023 mennessä.

Lisätietoja:

Uutista muokattu 19.12.2022: ilmoittautumisaikaa on jatkettu 10.1.2023 saakka.

Mon Dec 12 15:35:00 EET 2022