Diakoniaruokailut jatkuvat 11. syyskuuta alkavalla viikolla

Kirkonkylällä, Klaukkalassa ja Rajamäellä järjestettävissä diakoniaruokailuissa voit syödä edullisesti yhdessä toisten kanssa. Ensisijaisesti vähävaraisille tarkoitetut ruokailut alkavat kesätauon jälkeen viikolla 37.

Kattilallinen kasviskeittoa keittäjän kädessä.

Maanantairuokailu on tuttuun tapaan kello 12–13 Nurmijärven seurakuntakeskuksessa. 25.9. ruokailun yhteydessä Juhani Stenberg vetää hengellisten laulujen karaokea. 30.10. Vitaly Dmitriev musisoi ja laulattaa. Poikkeuksellisesti 16.10. kirkonkylällä ei ole ruokailua, vaan elokuvanäytös ”Kuolleet lehdet” Kino Juhassa yhteistyössä paikallisten yhdistysten kanssa kello 13.

Klaukkalan kirkolla on Klaken keidas -ruokailu keskiviikkoisin kello 12–13.

Rajamäen diakoniaruokailu siirtyy perjantaihin. Perjantairuokailu on kello 11–12 Rajamäen Artturi-salissa, ja jaossa on myös hävikkiruokaa. Halukkaat voivat myös pelata biljardia.

Kaikissa ruokailuissa on seurakunnan diakoniatyöntekijä tavattavissa. Aluksi pidetään alkuhartaus. Keittolounaan ja kahvin hinta on 2 €, ja alle 4-vuotiaat syövät ilmaiseksi. Ruokaa saa myös santsata! Lisäksi jaossa on lahjoitusleipää.

Talousneuvola järjestetään kaikkien kolmen ruokailun yhteydessä marraskuussa viikolla 46.

Hävikkiruokaa on jaossa Rajamäellä viikoittain

Perjantairuokailun alettua hävikkiruokajakelu jatkuu maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 9–9.30 Rajamäen Artturi-salissa. Yhteistyössä mukana ovat Rajamäen Kyläyhdistys ja SPR-Rajamäki sekä S-market Rajamäki ja K-kaupat. Ota ruokajakeluun oma kassi mukaan!

Ruoka-apua Nurmijärven seurakunnassa

• Maanantairuokailu 11.9. alkaen klo 12–13 maanantaisin Nurmijärven seurakuntakeskuksessa.
  • Klaken keidas 13.9. alkaen keskiviikkoisin klo 12–13 Klaukkalan kirkolla.
  • Perjantairuokailu 15.9. alkaen perjantaisin klo 11–12 Rajamäen Artturi-salissa.
  • Hävikkiruokajakelu ma ja ke klo 9–9.30 Rajamäen Artturi-salissa.
Hanna Alava
Hanna Alava