Sinustako Kirkon keskusteluavun päivystäjä?

Haluatko tehdä vapaaehtoistyötä Palvelevan puhelimen tai Palvelevan chatin päivystäjänä? Helmikuussa alkava peruskoulutus perehdyttää tehtävässä toimimiseen ja ihmisen kohtaamiseen.

Kiharahiuksinen henkilö puhuu kännykkään ja teksti Sun särkyä anna mä en.

Kirkon keskusteluavun Palvelevassa puhelimessa käydään vuosittain yli 50 000 ja Palvelevassa chatissa yli 5 000 keskustelua. Yhteydenottajien määrä on kaksinkertainen. Vapaaehtoisia tarvitaan.

- Päivystäjän tehtävässä tärkeintä on kyky empaattiseen kohtaamiseen ja rinnalla kulkemiseen. Koulutuksilla ja yhteisillä keskusteluilla löydämme itsestämme omannäköisen auttajan, kertoo Kirkon keskusteluavun koordinaattori Minna Kotajärvi.

Lue lisää vapaaehtoisen päivystäjän tehtävistä ja peruskoulutuksesta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seuraava peruskoulutus alkaa helmikuussa. Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään torstaina 27.1.2022. Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Minna Kotajärvi, minna.kotajarvi@evl.fi tai p. 040 729 3807.

Minna Kotajärvi koordinoi Järvenpään, Nurmijärven, Hyvinkään, Mäntsälän, Riihimäen, Hausjärven ja Lopen seurakunnan Palvelevan puhelimen toimintaa.

Kirkon keskusteluavun kotisivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-01-04 15:53:06.0