Seurakunnan ympäristödiplomi uusittiin

Kirkkohallitus on myöntänyt Nurmijärven seurakunnalle Kirkon ympäristödiplomin vuosiksi 2022–2025.

Kirkon ympäristödiplomin tunnus.

Kirkon energia- ja ilmastostrategian iso tavoite on, että kirkko on hiilineutraali vuonna 2030. Kirkon ympäristödiplomi, seurakuntia varten räätälöity ympäristöjärjestelmä, on tarkoitettu työkaluksi yhteisten tavoitteiden saavuttamiseen. Osana diplomin uusimista seurakunta laati tiiviin kolmen kohdan ympäristöohjelman.

Nurmijärven seurakunnan ympäristöohjelma 2021–2025

1. Ympäristötyö tuo toivoa
    Teemme ympäristötyötä luontevana osana toimintaa, yhdessä seurakuntalaisten kanssa. Toimimme tiedon välittäjinä ja vahvistamme toivoa hyvästä tulevaisuudesta.
  2. Vuorovaikutus vahvistaa ympäristötyötä
    Viestimme aktiivisesti ympäristöasioistamme, sekä sisäisesti että ulkoisesti. Osallistumme ja osallistamme, seurakunnan sisällä, alueellisesti ja kansallisesti.
  3. Hiilineutraali Nurmijärven seurakunta 2030
    Selvitämme hiilijalanjälkemme ja teemme määrätietoisesti töitä sen pienentämiseksi. Olemme hiilineutraali seurakunta vuonna 2030.

Uutta ympäristödiplomia juhlistetaan yhdessä seurakuntalaisten kanssa 26.3.–3.4. vietettävällä ilmastoviikolla. Viikko huipentuu ilmastomessuun, johon voi osallistua myös striimin välityksellä. Linkki Facebook-tapahtumaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nurmijärven seurakunta sai Kirkon ympäristödiplomin ensimmäisen kerran vuonna 2017.

Ympäristöohjelma seurakunnan kotisivuilla

2022-03-11 15:08:00.0