Tervetuloa Kultaleirille Lapin maisemiin!

su 9.- la 15.6. Kulta-leiri Lapissa Tievatuvalla v. 2010-2014 syntyneille (n. 10-14-vuotiaille)

Lappi kutsuu! Lähde mukaan katsomaan yötöntä yötä, Lapin erämaita sekä poroja. Viikon kestävä telttaleiri Tievatuvalla on jokaiselle osallistujalle ikimuistoinen kokemus. Leirille lähdemme yhdessä naapuriseurakuntien kanssa ja mukaan on lähdössä paljon leiriläisiä!

Ohjelmaan kuuluu mm. kädentaitojen opettelua, tunturien huiputusta, porotilavierailu sekä hiljentymistä Taivaan isän edessä.

Ennakkotapaamiset:

Leiriin sisältyy leiriläisten vanhempainilta Klaukkalan kirkon nuorisotilassa ti 7.5. klo 18-20

Leiriläisten oma tapaaminen Klaukkalan kirkon nuorisotilassa ke 29.5. klo 17-19.

Näistä lähetämme vielä muistutuksen sähköpostilla! :)

Leirin hinta:

Leirin hinta on 200€/leiriläinen. Sisaralennus -25%. Mikäli tarvitset tukea leirimaksuun, ole piakkoin yhteydessä Olli-Pekka Ojalaan.

Mukaan mahtuu 30 ensimmäistä ilmoittautunutta. Ilmoittautuminen on auki huhtikuun loppuun tai siihen asti, kun leiri menee täyteen.

Lisätietoja leiristä saat turvallisuusvastaavalta Olli-Pekalta, p. 050 3237 155, olli-pekka.ojala@evl.fi

Leirille välttämättömät varusteet:

- Vaihtovaatteita 7 päivän varalle + yhdet ylimääräiset mukaan päiväreppuun.

- Lämpimät vaatteet (hupparia, pitkälahkeisia housuja, villasukkia ym), sillä Saariselällä voi olla viileitäkin päiviä tai jopa pakkasta viikon aikana.

- Hyvät kengät tunturireissuille. Suosittelemme nilkkavartisia ja hieman jäykkäpohjaisempia kenkiä, mutta perinteisillä retkeilykengillä kyllä pärjää myös. Rakkolaastareita on hyvä ottaa mukaan varulta.

-Kevyemmät kengät leiriin ja bussiin matkoille (esim lenkkarit). Crocsit/sandaalit voivat olla myös hyvä ottaa näiden kevyempien kenkien lisäksi mukaan.

- Sadetakki/kuoritakki sekä sateenkestävät housut, jos ulkona ollessa alkaa satamaan. Olemme leirillä pääsääntöisesti ulkona, joten mahdollinen vesisade on vain kestettävä. Siksi pakollista on ottaa sadetta kestävä takki mukaan. Kastuneita vaatteita kuivatamme yhteisessä puolijoukkueteltassa, joka on varattu sitä varten.

- Hattu suojaamaan päätä auringolta. Pipo, koska keli voi mennä pahimmillaan pakkaselle öisin. Myöskään hyttyshattu ei ole yhtään hassumpi varuste olla mukana!

- Pyyhe ja uikkarit. Leirillä on mahdollista käydä saunassa ja uimassa tunturipurossa.

- Henkilökohtaiset hygieniatavarat, kuten shampoot, hammaspesuvermeet ym. Henkilökohtaisista lääkkeistä ilmoitus leirin ohjaajille.

- Teltta, 2-kerrosteltta (sisä- ja ulkoteltta), jotta vesisade ei tule läpi telttaan. Jos tiedät etukäteen kenen kaverin kanssa haluat yöpyä samassa teltassa, ilmoitathan ohjaajalle!

- Makuupussi, jolla voi nukkua pakkaskelilläkin. (pakkaskestävyys käytössä on n. -6- -10 astetta.)

- Makuualusta, joka on tarpeeksi paksu, ettei kylmä maa hohka läpi.

- Juomapullot. Erityisen tärkeät, kun lähdemme kiertämään vaellusreittejä. Ota mukaan myös termari!

- Ruokailusetti (syvä lautanen, haarukka tai lusikka ja muki) sekä kangaspussi niille.

- Päiväreppu, johon pitää mahtua eväät, vaihtovaatekerta sekä sadevaatteet ja juomapullo.

Puukkoa ei leiriläisen tarvitse ottaa mukaan, sillä ohjaajilla on lainata puukkoa tarvittaessa.

Ei kuitenkaan hätää, jos jokin varusteista uupuu! Seurakunnalla on lainata varusteita muun muassa telttoja, rinkkaa/päiväreppua ja muuta pienempää varustetta.

Lopullinen leirikirje varustelistoineen tulee myöhemmin osallistujille. Vanhempainillassa 7.5. käymme läpi tarvittavia varusteita. Käymme lisäksi läpi muita yleisiä asioita, kuten ohjelmaa ja päivävaellusreittejä.

Ilmoittautumislinkki Kultaleirille

Leirin ilmoittautumisaika on 1.-30.4.2024