"Elvistä ja rukousta" Seppo Juntunen ja orkesteri

su 14.4. klo 18.00
Elvis band kuva: Peter Jansson

Nurmijärven kirkko

Elvistä on luvassa 5-äänisesti laulettuna pianon ja kitaroiden säestyksellä. Elvis is back -bändissä esiintyvät Seppo Juntunen (laulu), Juha Kuivanen (piano ja laulu), Johannes Österlund (kitara ja laulu), Joska Josafat (laulu), Taru Hallama (laulu) ja Kim Ekblom (kitara ja laulu). Konsertin jälkeen on mahdollisuus henkilökohtaiseen rukouspalveluun. Tilaisuus on maksuton. Mahdollisuus osallistua vapaaehtoiseen kolehtiin.

"Tultiin kuuntelemaan Elvistä, mutta nyt vaimo meni rukoiltavaksi. En minä vielä täältä kotiin pääse", kiteytti kotiinsa soittava mies illan kulkua kirkon eteisessä.
Elvis ei unohdu, vaikka hänen kuolemastaan on kulunut jo yli 45 vuotta. Hän lienee kaikkien aikojen tunnetuin henkilö ja musiikkibisneksen merkittävin brändi. Elvis tunnettiin rockin kuninkaana, mutta hänen musiikkinsa juuret ovat gospelissa, jota hän piti lempimusiikkinaan loppuun asti. Ennen kuolemaansa Elvis olisi halunnut toteuttaa gospel-kiertueen. Ainoan musiikin Grammy-palkintonsa hän sai hengellisestä levystään How Great Thou Art, joka myi kultaa. Monet kuulijat ovat kertoneet, että Elvis is back -bändin musiikki todella kuulostaa Elvikseltä. Sovitukset on otettu pääasiassa Elviksen hengellisistä lauluista. Elvis jakaa kuitenkin edelleen mielipiteitä ja laulajan kohdalla palaute on ollut kahtalaista: Yhdellä paikkakunnalla on tuumittu että mies, joka laulaa Elvistä, ei voi olla kovin hyvä. Toisella paikkakunnalla mielipide taas on ollut että mies, joka laulaa Elvistä, ei voi olla kokonaan paha.Harva tietää, että Elvis halusi olla parantaja. Sillä saralla ura päättyi lyhyeen. Elvistä laulava pastori Seppo Juntunen on rukoillut sairaiden puolesta vuodesta 1984, jolloin parantumiset alkoivat. Konsertin jälkeen on mahdollisuus rukoukseen.

Elvis is back -bändi:Elvistä laulava pastori Seppo Juntunen on laulanut Elvistä nuoruudesta lähtien itsekseen kenenkään kuulematta. Elvis is back -yhtyeen myötä hän on alkanut laulaa myös julkisesti. Rukoustyötä hän on tehnyt vuodesta 1984 alkaen ja tavannut kirkoissa satojatuhansia ihmisiä. Hän on kiertänyt rukoustehtävässä myös ulkomailla.

Kim Ekblom innostui nuorena uuden aallon punk-musiikista ja alkoi soittaa bändissä rumpuja. He kiersivät ahkerasti tanssipaikkoja ja omia kappaleita syntyi myös. Kim on ammatiltaan bussikuski ja Englannissa bussitöissä ollessaan Kim löysi Jeesuksen. Nyt hänen laulunsa kertovat Vapahtajasta kitaran säestyksellä. Kitaraa Kim myös soittaa Elvis is back -bändissä. Kimin musiikkia voi kuunnella YouTube-kanavalla Kimun Gospelit.

Joska Josafatin musiikkiura lähti käyntiin poikakuoro Cantores Minoreksessa. Viime aikoina Joska on säveltänyt musiikkia V.A. Koskenniemen runoihin. Näiden väliin musiikkimatkalle mahtuu mm. oma albumi nimeltä Jason muuttaa taivaaseen sekä bändi Jätkäjätkät. Joskaa inspiroivat vanhat virret ja niiden sanat. Elvis is back -bändissä hän laulaa bassoa ja tulkitsee omia hengellisiä kappaleitaan, joiden tyyli kumpuaa vanhan ajan iskelmien maailmoista.

Taru Hallaman musiikkitaustalta löytyy mm. voitto poplaulun SM-kisassa, oma gospel-albumi ja muutamia singlejä. Häntä kuultiin 80-luvulla myös Jukka Leppilammen ja Jaakko Löytyn älppäreillä ja konserteissa. Hän oli 90-luvulla solistina Heikki Sarmannon produktiossa "Perfect Harmony", joka esitettiin mm. Pori Jazzeissa. Viime vuosina hän on ollut musisoimassa oman seurakuntansa musiikkipainotteisissa messuissa ja vuoden 2019 alusta hän tuli taustalaulajaksi Elvis is back -bändiin.

Johannes Österlund on musiikin moniottelija, ja häntä voi kuulla ja nähdä monessa paikassa. Johannes sovittaa Elvis is back -bändin kappaleet mukaillen alkuperäissovituksia. Bändissä hän laulaa tenoriääntä, soittaa kitaraa ja toimii kapellimestarina. Hän on valmistunut musiikkipedagogiksi Metropolia Ammattikorkeakoulusta ja muusikoksi Pop & Jazz Konservatoriosta. . Johannes on julkaissut soololevyn "Minä rakastan sinua. Johannes ajattelee, että musiikki on parasta, kun se toimii sielun virkistäjänä ja Luojan kunniaksi.

Juha Kuivasella a on pitkä ura kuoronjohtajana (mm. Suomen Kansallisooppera ja Savonlinnan oopperajuhlat). Hänen johtamansa kuorot ovat esiintyneet suurissa produktioissa, esim. Luciano Pavarottin, Placido Domingon ja Karita Mattilan konserteissa. Tällä hetkellä hän opettaa kuoronjohtoa Sibelius-Akatemiassa. Juha laulaa myös Tuomasmessuissa ja säveltää Elvis is back -bändissä Juha laulaa baritonia ja ajaa punaista "gospelferraria"
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Musiikki Musiikki