Tuomasmessu

Bändin säestämillä hengellisillä lauluilla ja seurakuntalaisten rukouksilla varustettua Tuomasmessua on vietetty useita kertoja Rajamäen kirkossa.

Mikä on Tuomasmessu?

Tuomasmessu syntyi Helsingissä 1980-luvulla lopulla elävöittämään kirkon jumalanpalveluselämää. Se kutsuu hiljentymään, iloitsemaan, rukoilemaan, laulamaan tai muuten vain viettämään messua. Sen ajatuksena on yhdistää moderni hengellisyys ja kirkon vanhan perinne.

Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan Tuomasmessun suunnitteluun ja toteutukseen, ota yhteyttä Rajamäen piirin työntekijöihin tai pappiin.

Kirkollisessa kielessä messu-nimeä käytetään ehtoollisjumalanpalveluksesta. Messu-sana tulee latinan ilmaisusta mittere, lähettää. Messu päättyi sanoihin ”Ite, missa est”, ”Lähtekää, messu on päättynyt”.