Toinen vanhemmista vankilassa

Diakoni Johanna Tontti vastaa yhteyksistä vankeihin ja heidän perheisiinsä.

Jos Sinulla on kysymyksiä näihin asioihin liittyen , ole hyvä ja ota yhteyttä p. 050 560 9847 tai johanna.tontti@evl.fi.

Portti vapauteen

on verkkopalvelu rangaistuksesta vapautuville, heidän läheisilleen ja ammattilaisille: www.porttivapauteen.fi

Palvelussa muun muassa:

• Opas vankilasta vapautuvalle
  • Vankiloiden vierailuohjeet tapaajille
  • Tietopankki
  • Sosiaalityöntekijä, perheterapeutti ja oppimisvalmentaja vastaavat kysymyksiin
  • Tietoa, linkkihakemisto
  • Omat sivut lapsille
  • Käsikirja ja hyviä toimintatapoja ammattilaisille

Kriminaalihuollon tukisäätiö (KRITS) ylläpitää Portti vapauteen -palvelua yhdessä Rehellistä elämää-järjestöverkoston kanssa.

Vankien omaiset VAO ry on valtakunnallinen vetaistukiyhdistys vankien läheisille.

Rikosuhripäivystys ja seurakunnat auttavat rikoksen uhriksi tai todistajaksi joutunutta sekä heidän läheisiään käytännön asioissa ja henkisessä toipumisessa.

Rikoksen uhrina

Kirkko auttaa yhteistyössä viranomaisten, muiden kirkkokuntien ja järjestöjen kanssa rikoksen osapuolia. Kirkko tekee työtä vankiloissa. Myös vapautuneille ja vankien läheisille on tukea.

Rikoksen tekijä

Rikoksen uhrien ja tekijöiden parissa työskentelee satoja vapaaehtoisia tukihenkilöitä. Voit halutessasi osallistua.

Vapaaehtoiseksi auttajaksi?

Rikos järkyttää tekijän, uhrin ja heidän läheistensä mieliä. Kirkko auttaa yhteistyössä viranomaisten, muiden kirkkokuntien ja järjestöjen kanssa rikoksen osapuolia.

Rikos koskettaa monia