Hautausmaan kevättiedote 2024

Kesä lähestyy nyt vauhdikkaasti ja hautausmaan kevätkunnostus alkaa piakkoin.

Nurmijärven hautausmaalla on myös vanhoja hautoja 1800-luvulta.

Hautausmaan henkilökunta toivoo, että omaiset poistavat kynttilälyhdyt haudoilta kesän ajaksi. Samoin kaikki talvikoristeet, joita halutaan käyttää uudelleen seuraavana syksynä. Henkilökunta voi tarvittaessa poistaa hoitotöitä haittaavat lyhdyt tai muut esineet.

Kesäkukkien istutus hoitohaudoille aloitetaan viikolla 23, jos säät ovat suotuisat. Tämä koskee hautoja, joista on tehty hoitosopimus seurakunnan kanssa.

Kasteluvesi kytketään käyttöön äitienpäivään mennessä. Putkirikot saattavat aiheuttaa tilapäisiä katkoksia jollain osalla hautausmaata.

Hautakivi on monella haudalla kallellaan. Seuraukset hautakiven kaatumisesta voivat olla vakavia ja haudan haltija on vastuussa kaatuneen kiven aiheuttamista vahingoista. Hautakiven suoristamiseen liittyvissä asioissa ottakaa yhteyttä kiviliikkeeseen tai seurakuntaan. Suoristus voidaan tehdä aina sulan maan aikana. Hautakivi suoristetaan vain suoristamalla aluskivi – minkäänlaisia välikiiloja ei saa käyttää.

Jätteiden lajittelu tehdään jäteastioissa olevien merkintöjen mukaan. Toivomme, että jokainen lajittelee roskansa niille osoitettuihin astioihin. Tämä säästää henkilökunnan työpanosta varsinaiseen hoitotyöhön.

Autolla hautausmaalle ei saa ajaa. Jos hautausmaalle ajaminen on välttämätöntä, siihen on etukäteen kysyttävä lupa seurakunnan hautatoimistosta ja jokaiselle käyntikerralle erikseen. Hautausmaalla on myös arkipäivisin siunaustilaisuuksia ja hautaussaattoja, joita ei sovi häiritä, eikä myöskään muita hautausmaalla kulkevia.

Yhteystiedot:

• 044 422 0503 Hautaustoimen toimistosihteeri
  • 044 422 0548 Puistopuutarhuri
  • 050 597 6770 Puistopäällikkö
  • 09 8789 9670 Seurakuntatoimisto (Kirstaantie 5-7, 01900 Nurmijärvi)
Kari Kouhia
puistopäällikkö